שיטת קון מארי - המדריך השלם

מארי קונדו היא גורו לסידור הבית. אם אתם תוהים איך לסדר את הבית בצורה שתעניק לכם סדר ושקט נפשי בבית, יש לה שיטה ששווה לכם לנסות.

שיתוף:
OnMap14/12/2020

הום סטיילינג:
איך לסדר את הבית בשיטת קון מארי?

מארי קונדו היא גורו לסידור הבית. אם אתם תוהים איך לסדר את הבית בצורה שתעניק לכם סדר ושקט נפשי בבית, יש לה שיטה ששווה לכם לנסות.

עשרות אלפי אנשים בעולם מספרים שהם מאושרים יותר מאז שהבית שלהם מסודר בשיטה של מארי – שיטת קון מארי. אגב, לשם יש ניחוח מעט צרפתי, אבל מארי קונדו היא יפנית.. ואם היפנים עושים משהו, כנראה שיש בו לא מעט היגיון.

שיטת קון מארי עוזרת למי שנמצא במרדף תמידי אחרי בלאגן בבית. מכירים סיטואציות שבהם אתם מתחילים לסדר חדר אחד, ועד שאתם משלימים סיבוב שלם של סדר בבית העניינים מתחילים שוב להתבלגן?
בדיוק את הבעיה הזו שיטת קון מארי רוצה לפתור לכם.
מארי מציעה סוויץ' כלשהו במחשבה, שאם תצליחו לסובב אותו אולי גם אתם תספרו למערכת OnMap בעוד כמה שבועות שהפכתם להיות קלילים ומאושרים יותר.

קונדו טוענת שכל הטעם בסידור הבית, הוא ליצור לנו חלל שמלא בדברים שעושים לנו שמח ולהוציא ממנו את אלו שלא משמחים אותנו, כי מה שלא משמח – מכביד עלינו. “תארו לכם שאתם גרים בחלל שבו יש רק דברים שגורמים לכם אושר. האם זה לא סגנון החיים החלומי ביותר? שמרו רק את הדברים שמדברים אל ליבכם. ואז עשו את הצעד הבא והיפטרו מכל שאר הדברים. כך תוכלו לחדש את החיים שלכם, ולהתחיל דרך חדשה וסגנון חיים חדש“.

איך נדע מה מהפריטים משמח אותנו?

היא ממליצה להחזיק את הפריט ביד, למשל חולצה בזמן סידור הארון, ולבחון איך אנחנו מרגישים לגביה. אם היא לא משמחת אותנו – היא נשארת בחוץ.

לפי העיקרון הזה אנחנו ממשיכים לסרוק ולנפות את כל הפריטים והחפצים בבית. עדיף להתמקד *במה שרוצים להשאיר ולא במה שרוצים לזרוק*, כי לפעמים יש היקשרות לפריטים שלא באמת משמחים אותנו: “לא לבשתי את הג‘ינס הזה כבר שנתיים, אבל אולי מתישהו זה יקרה?” זו למשל היקשרות לפריט כתוצאה מחשש לגבי העתיד. הוא לא באמת משמח אותנו, לכן עדיף להתמקד במה שרוצים להשאיר – ואז יהיה לכם קל יותר להחליט.

לפני שמתחילים: לכו מהקל אל הקשה. אל תתחילו עם הדברים שהכי קשה לזרוק כמו אלבומים ומזכרות. מומלץ להתחיל מארון הבגדים, לעבור לספרים, ואז לניירת, ציוד מטבח, חפצים שונים שאגרתם, ורק בסוף למיין את הדברים שיש להם ערך רגשי.

זכרו: הכל צריך לעבור את מבחן האושר.

מתחילים!🤗

-צעד מספר 1
:
מסדרים את כל הבית יחד - מפנים מספיק זמן כדי להתחיל ולסיים באותו יום את כל הבית, לא מחלקים לפי ימים / חדרים. זה מתיש אבל מספק והאפקט של זה מדהים.

-צעד מספר 2
:
זורקים, מנפים, ממיינים - לא מסדרים את הפריטים במקומם לפני שסיימתם את תהליך הזריקה.
צעד מספר 3: כל החפצים מאותה הקטגוריה נכנסים לערימה אחת - אם התחלתם עם בגדים הביאו לערימה אחת גדולה את כל הבגדים מכל חדרי הבית.

-צעד מספר 4
:
זרקו כל מה שלא משמח אתכם -  קחו כל פריט ביד ותחשבו אם הוא גורם לכם אושר. לדברי קונדו, “זה משהו שיודעים מיד“. אם הוא לא מעורר שמחה, נפרדים מהפריט.

טיפ לגבי ספרים: השאירו רק את הספרים שאתם אוהבים וככה תדעו גם מה גרמי העניין המרכזיים שלכם בחיים – זה ימקד אתכם.
טיפ לגבי ניירת: ניירת זה משהו שלא מעורר שמחה, אבל צריך לשמור ניירות מסויימים: פוליסות ביטוח, חוזים, ניירות לטיפול וכ’ו. המטרה היא להעיף מהבית כמה שיותר ניירת! שמרו רק מה שצריך באמת.

-צעד מספר 5:
סידור הפריטים חזרה למקום – כאן מתחיל הכיף האמיתי! פתאום תשימו לב לכמות הספייס שנפתח לכם בבית, וכאן תחוו את תחושת ההקלה האדירה הזו ששיטת קון מארי מייצרת.
שימו לב שייתכן וכבר לא יהיה לכם צורך בכל מיני פתרונות אחסון שקניתם בעבר, כי עכשיו יש הרבה פחות דברים לאחסן, אז אפשר להיפטר גם משידות מאולתרות ומקופסאות אחסון.
בסידור הפריטים בבית מארי מציעה לתת לדברים “לנשום“, כלומר לקפל את הבגדים זה ליד זה ולא אחד על השני, ולתת מקום לכל פריט.
היא מוסיפה: ” כשיגיע הרגע להחזיר את החפצים למקומם שאלו את עצמכם איפה המקום המתאים להם ביותר ומיד תדעו את התשובה“.

בסופו של התהליך, אם תלכו עליו עד הסוף, הבית שלכם אמור להכיל מספר מצומצם של פריטים שכל אחד מהם הוא חשוב ומשמח עבורכם. אתם הולכים להפטר מכמויות של בגדים, ספרים, ניירת, ואפילו חלק מהמזכרות והתמונות.

האמת? יש משהו בשיטה של מארי...
אם הבית שלך יהיה מלא אך ורק בפריטים האהובים עליך, בכל מקום ובכל פינה בבית, איזו השפעה תהיה לזה עליך בטווח הארוך? 😍

אפשר לשמוע את העטים הישנים במשרדים של מערכת OnMap מתחילים לרעוד... נעדכן. 🙀