לרכוש נכס מהברון רוטשילד: הבניין הייחודי שמוצע למכירה בראשון לציון

ברחוב מוהליבר 4 בראשון לציון עומד בניין לשימור בן 134 שנים, שמוצע למכירה ממש בימים אלו. כשחולפים על פניו ישר מבחינים בטאצ' ההיסטורי שלו, רואים שהוא קיים לא מעט זמן ונראה שהקירות שלו כבר הספיקו לחוות תקופה או שתיים במדינת ישראל. קירות האבן, התקרות הגבוהות, הבנייה הייחודית, הספייס המרווח ואווירת הוינטג' רק פותחים עוד ועוד מקום לדמיון כדי לחשוב על הדברים שקרו בין הקירות האלו לאורך השנים.

שיתוף:
OnMap22/02/2022

אז מה הסיפור שלו?

בתחילת ימי המושבה של ראשון לציון, שנת 1880, קמה קבוצת המבנים המרשימים שנקראת 'אורוות הברון' ונבנו מכספיו של הברון רוטשילד, הבניין במוהליבר 4 הוא אחד מהם.

מי שהופקד על הבנייה בזמנו הוא לא אחר מאשר המהנדס המפורסם ואיכר המושבה ברוך פפירמייסטר, שתכננן בשיא הקריירה שלו 3 שנים קודם את בית הכנסת הגדול בראשון לציון.

סמל סטאטוס

אורוות הברון הפכו לסמל של המושבה הטרייה ראשון לציון שהייתה קיימת אז רק 6 שנים, והם נשארו חלק מסמלי העיר עד היום. המבנה הציורי והמיוחד הזה העיד על עושרו של הברון רוטשילד באותם זמנים, והייתה בו גם פעילות שנעשתה למען הקהילה המקומית.

קומת הקרקע שימשה את הסוסים, התרנגולים, האווזים ואת שאר דיירי המשק. בקומה העליונה התגוררו הפקידות והעובדים של רוטשילד, והיא שימשה כתחנה מרכזית לתחבורת הפקידים לפתח תקווה ולקסטינה.

חדי העין יבחינו גם היום בפתחי האורוות הרחבים ובטבעות הברזל הקבועות בקיר ששימשו לקשירת הסוסים, עד היום יש לא מעט מזכרות מהתקופה ההיא בבניין.

מי ירכוש את הבניין של הברון רוטשילד?

נכון להיום המבנה ההיסטורי והמרשים הזה, שהיום הוא סופר מגניב ואורבני בזכות העסקים שמתארחים בו, מוצע בחלקו הדרומי למכירה ע"י חברת נדל"ן וותיקה בראשון לציון, 'חמישה יועצי נדל"ן'

זו הזדמנות פז למי שחיכה לרכוש נכס עם סיפור, ספוג בקסם היסטורי, ואולי גם בקלאס של הברון רוטשילד. 

במבנה יש 2 קומות, כל אחת 90 מ"ר, שתיהן מושכרות. בקומה התחתונה שוכנת חנות ירקות צבעונית ובעליונה בר דרינקים אורבני ומיוחד.

מבחינת פוטנציאל ההשקעה הנכס מפיק תשואות יפות ביחס לשווי השוק שלו, מעבר לעובדה שהוא נכנס לתכנית לשימור מבנים של עיריית ראשון לציון.

לפרטים נוספים על רכישת הבניין היכנסו למודעה