דו איט בעצמכם: שדרוג אסתטיקה בבית במאמץ מזערי!

אחרי שהקורונה החזירה אותנו לבתים, התחלנו להשתעמם מהר מאוד מהנוף הביתי הרגיל שלנו והראש מחפש דרכים יצירתיות לרענן. מכירים את התופעה הזו?

שיתוף:
OnMap03/03/2021

מחקרים מראים שיש קשר הדוק בין עיצוב החלל שבו אנחנו חיים לבין מצב הרוח שלנו, אבל לא חייב להביא שיפוצניק ולהפוך בלטות כדי לעשות שינוי רציני בבית.

הנה כמה שינויים קטנים שאפשר לעשות לבד לגמרי, אם אתם רק אוהבים מספיק להתעסק קצת בעבודת ידיים.

אבל רק רגע אחד, יש יתרון נוסף לכל העסק: אלו דברים שממש יכולים להעלות לכם את ערך הבית – ממש להקפיץ את שווי הנכס! והכל בזכותכם ובהשקעה כספית מינורית.
מוכנים?
תעלו על הבגדים הישנים שתמיד שמרתם בארון למקרה שתצטרכו (אלו שאפשר ללכלך) ותגשו לעבודה

גאד איז אין דה דיטיילס

ננעצים על הפרטים הקטנים בבית ומחליפים אותם, למשל: הידיות בארונות המטבח, במגירות ובריהוט בסלון.
זה אמנם שינוי בקטנה אבל זה חידוש מרענן לעיניים וזה עושה אפקט של חדש, במיוחד אם תמשיכו לסעיף הבא.

להוציא, לצבוע, להחזיר

אתם יכולים לצבוע את ארונות המטבח שלכם ממש בקלות, אבל ממש בקלות.
קודם כל מפרקים אותם מהמקום בעזרת מברגה או מקדחה, ומכינים משטח של עיתונים לעבוד עליו.

תצטרכו צבע על בסיס מים וחומרים נוספים שתוכלו למצוא בחיפוש מהיר ברשת. זו התעסקות כיפית שגובלת בריפוי בעיסוק, והתוצאה שלה: טאצ' עדכני יותר לבית, מראה חדש לחלוטין במטבח וסיפוק אדיר.

להפטר מהעז

תורידו כתמי צבע ועובש מהקירות. כדי לטפל בעובש תוכלו לצבוע בעצמכם את חדר האמבטיה או את הקיר מתחת החלון אם אין לכם בעיה לצבוע בגובה או רגישות לאקונומיקה.
קבלני איטום ממליצים לנקות עם אקונומיקה ומים: מורידים את חלקי הטיח עם העובש באמצעות שפכטל, לוקחים מטלית ודלי עם מים ואקונומיקה (ביחס של 1:5), ומשפשפים את הקיר עם העובש.
לאחר מכן, שוטפים שוב במטלית עם מים בלבד, כדי לנקות את שאריות האקונומיקה מהקיר על מנת שהצבע ידבק טוב יותר אל הקיר. תנו לקיר להתייבש לפני הצבע!

אפשר בשלב הזה להשתמש ב“פונגיצ‘ק” שהוא תמיסה לחיטוי קירות ומניעת עובש עתידי.
כדאי לעבוד עם כפפות ומשקפי מגן!

צבע

הרבה פעמים ההבדל בין דירה שנראית ומרגישה כמו חדשה לבין דירה עם וייב ישן הוא הצבע שלה.
אותה דירה – בתחושה שונה לגמרי
לא חייבים לצבוע את כל הדירה, מספיק רק את הקירות הבעייתיים יותר ולמלא סדקים עם החומרים המתאימים והשפכטל. זה משהו שאתם יכולים לעשות לבד וללא עלות, זה יכניס חיות ואופי שונה לתוך הבית.

אנחנו תמיד ממליצים על לבן, אבל אם יש צבע שממש משמח אתכם – אפשר להקדיש לו קיר אחד בבית ובגוון בהיר. יש גם מלא טפטים יפהפיים שנמכרים ברשת או בחנויות.

לס איז מור

זה הזמן לקחת שקית ענקית ולהשליך לתוכה את כל החפצים שכבר לא משרתים אתכם בבית – כל מה שאגרתם ואין לו באמת שימוש, כל מה שמעמיס על העיניים ולא באמת מועיל לאווירה בבית. כבר פרסמנו כאן בעבר את השיטה של קון מארי והיא לגמרי עלתה על משהו במינימליות שלה. אם עשיתם את התהליך הזה של מיון חפצים בעבר אז תחזרו עליו שוב, כי רצונות ושימושים תמיד מתחלפים ואיתם צריך לרענן את הספייס בבית.

כל חפץ שנמצא אצלכם בבית תופס מקום וגם דורש ניקיון וסדר. זה כבר מוכח – כמה שפחות דברים בבית יספקו לכם שקט, נועם ורוגע בבית.

שלא נדבר על היפטרות מניירת מיותרת – אין אושר כזה! אין.

אור טבעי

אין תחליף לאור השמש בבית במהלך היום, מעטים האנשים שמעדיפים תאורה של מנורה על פניי אור יום טבעי ונעים. האור הטבעי משפיע על איכות החיים שלנו אפילו בלי שנשים לב ואנחנו רוצים להשתמש בו ולמנף אותו.

בעיקרון, צבעים בהירים מחזירים אור (שזה מצוין לנו, כי כהים בולעים אותו). בחללים שבהם כמות האור הטבעי מוגבלת, עדיף להשתמש בגוונים בהירים ובעיקר בצבע הלבן, על מנת לנצל באופן מיטבי את רמת האור הטבעי שנכנסת פנימה: בשינוי שלנו ניקח את זה בחשבון בבחירת הצבע לקירות. רצוי גם להחליף את הווילונות בסלון ובחדרים לשינוי קליל – גם כאן נרצה ללכת על צבעים בהירים שישמרו את אפקט האור הטבעי שנכנס.

תאורה

לאפקט של בית נעים מומלץ לשלב כמה סוגי תאורה: צבעים שונים לשימושים שונים.
בגלל שאנחנו עוסקים עכשיו בשינויים קטנים עם השפעה גדולה, נלך על הרעיון הבא:

קודם כל נבחן אם אנחנו מרגישים בנוח עם התאורה הנוכחית בבית. לפעמים מספיק רק לשנות את המנורה לאור בגוון מעט שונה, וכל החדר מקבל גוון אחר.
אורות חדים מדי כמו פלורוסנט לבן מאוד או לדים חזקים פחות מתאימים לתאורה ישירה לעין (אלא אם כן אתם כוכבי אינסטגרם שמצלמים ברינג), הם לא נעימים ולפעמים גם עושים כאב ראש.
תחליפו אותם, לכו לחנות ובדקו מה האור שנותן לכם אווירה טובה- ואז קחו כמה גוונים שונים ושלבו בבית.

טיפ מאיתנו:

אנחנו ממליצים בחום גם על תאורת לילה! זה עוזר לעשות את המעבר מיום ללילה, להרגיע את האווירה ולהיות בצ’יל לקראת שינה.