דירוג שכונות בראשון לציון. אפריל 2018

כמרבית הערים בארץ, גם ראשון לציון, מתחלקת לשני אזורים - האזור הוותיק יותר (מזרח ראשל"צ) והאזור החדש (מערב ראשל"צ). שני חלקי העיר מציעים מבחר נאה של שכונות מובילות שאת חלקן נסרוק בכתבה זו.

שיתוף:
לנה OnMap25/04/2018

כאשר אתם מחפשים דירה בעיר מסוימת, הגיוני למדי כי השאלה הראשונה שתישאל היא "איפה הכי כדאי לי לגור?". התשובה לכך, באופן טבעי, היא מורכבת למדי, מאחר והיא תלויה בקריטריונים סובייקטיביים רבים. כך, לדוגמה, מאפיינים שכונתיים ספציפיים (למשל, ריבוי גני ילדים ופארקי שעשועים) אשר יהפכו שכונה מסוימת לאטרקטיבית בעיני משפחות אשר יש להן ילדים קטנים, יהפכו את אותה שכונה להרבה פחות אטרקטיבית לאנשים מבוגרים יותר או עבור משפחות שילדיהן כבר גדלו.

מזרח ראשל"צ Vs. מערב ראשל"צ

כמרבית הערים בארץ, גם ראשל"צ, העיר הרביעית בגודלה משנת 1995, מתחלקת לשני אזורים - האזור הוותיק יותר (מזרח ראשל"צ) והאזור החדש (מערב ראשל"צ). למרות שבשנים האחרונות, עיקר ההתפתחות והפעילות הנדל"נית התבצעה במערבה של העיר (כאמור, החלק החדש והמתפתח בזכותם של פרויקטי בניה חדשים), עתודות הבניה של מזרח ראשל"צ צפויות לגדול באופן משמעותי עם העברת פעילותו של מחנה צריפין לדרום הארץ, אל עיר הבה"דים. אולם, גם כיום, לפני תחילתו של שינוי המגמה המסיבי הזה, מציעים שני חלקי העיר מבחר נאה של שכונות מובילות, הנבדלות זו מזו במאפייניהם, ולכן, גם בהתאמתם לקהלים השונים. בכתבה זו נסרוק כמה מהשכונות הבולטות בחלקה המזרחי של ראשון לציון.

השכונות הבולטות במזרח ראשון לציון ובמערב הישן:

שכונת אברמוביץ'

שכונת אברמוביץ' נחשבת לאחת השכ ונות המבוקשות ביותר במזרח העיר. מיקומם של מוסדות ציבוריים חשובים ומוסדות פיננסיים בה הופכת אותה לאטרקטיבית עבור מי שנגישות וקרבה אסטרטגית חשובים לו. אולם, למרות זאת, היא מצליחה לשמור על צביונה השקט והירוק, כשתמהיל מבני המגורים בה כולל מבנים צמודי-קרקע ותיקים, בנייני מגורים שאינם גבוהים ופרויקטי בניה חדשים. חלק גדול מהמבנים הוותיקים בשכונה עברו שיפוץ במסגרת פרויקט ההתחדשות העירונית, והשכונה, בשל ריבוי מוסדות החינוך שבה (18 בתי ספר, ו-92 גני ילדים) ומתחמי הבילוי והקניות, נחשבת למתאימה במיוחד לזוגות צעירים ולמשפחות משפרות דיור עם ילדים. מצוקת החניה בה היא גדולה, אולם הקרבה לצירי תחבורה מרכזיים מפצה על כך.

מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים יד שנייה - 1,630,500 ₪.
 

שכונת כצנלסון

שכונת כצנלסון הינה אחת מהשכונות הגדולות ביותר בראשון לציון. מרבית תושביה הם תושבים חדשים, יחסית, שהגיעו לשכונה בעשור האחרון. הבתים הפרטיים שבשכונה שופצו והורחבו, ועיקר הבניה החדשה בה מבוסס על פרויקטי התחדשות עירונית למבנים הקיימים. מיקומה מאפשר לגרים בה גישה מהירה נוחה למרכזי הבילוי וקניות, כאשר ממערב לשכונה (בצמוד לדרך צה"ל) ריאה ירוקה וגדולה. קיימת בעיית חניה בחלקים מסוימים של השכונה, אולם, ככלל, מדובר בשכונה נוחה למגורים.

מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים יד שנייה - 1,666,000 ₪.
 

שכונת רמז

שכונת רמז נחשבת לג רעין הצמיחה של המערב הישן של ראשל"צ. בשנים האחרונות, עוברת השכונה שיפוץ משמעותי, ולמרות שמדובר בשכונה וותיקה, השכונה נחשבת כאטרקטיבית בעיני זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים. אזורה המערבי מאופיין בבניה של צמודי קרקע, ואילו אזורה המזרחי בבתים משותפים. מוסדות החינוך בשכונה (הכוללים 14 בתי ספר ו-41 גני ילדים) כוללים בתוכם את הגימנסיה הראלית, הנחשבת לאחד מבתי הספר הטובים בישראל. כמו כן, תושביה נהנים מגנים ציבוריים ומרכזי קניות במרחק הליכה. בנוסף לכך, מצוי בתוך השכונה פארק המוזיקה (בצמוד לשדרת תש"ח) והשכונה עטופה בצירי תחבורה מרכזיים. מצוקת החנייה בשכונה מתמקדת בעיקר בשעות הערב.

מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים יד שנייה - 1,682,188 ₪.
 

שכונת נווה הדרים

מיקומה של שכונת נווה הדרים במזרח ראשל"צ, מאפיין אותה בתמהיל בניה של בתים משותפים ישנים יותר ופרויקטים חדשים. אוכלוסיית השכונה מגוונת באופייה, והדימוי הסולידי והאיכותי שלה מתומרץ על ידי קיומם של מרכזי הפנאי העירוניים שבתוכה, מרכז קניות מפותח ומהקרבה למרכז העיר. בשכונה 8 בתי ספר ו-14 גני ילדים. המחסור במקומות חניה זמינים נחשב לאחת מהבעיות הבולטות של השכונה.

מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים יד שנייה - 1,720,000 ₪.

שכונת מישור הנוף

מישור הנוף הינה אחת מהשכונות החדשות יותר במזרח העיר. הפשרת הקרקעות החקלאיות שהביאה להקמתה, יצרה תמהיל בניה בו חלקה הצפוני של השכונה מורכב, בעיקרו, מפרויקטי בניה רוויה, ואילו חלקה הדרומי מכיל בתים צמודי-קרקע. השכונה נחשבת לשכונה אטרקטיבית מאד בעיני זוגות צעירים ומשפחות עם ילדים, אוכלוסייתה ברמה סוציו-אקונומית גבוהה, והביקוש הגדול הקיים לדירות שבתחומי השכונה, מעיד על איכותה, על המוניטין ועל הפופולריות הרבה שלה. התחושה הקהילתית החזקה בה היא מאופיינת, הופכים אותה לאידאלית עבור משפחות עם ילדים בכל גיל.

מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים יד שנייה - 1,608,750 ₪.

שכונת רמב"ם

אם דיברנו קודם על חלקה המזרחי של העיר כחלק הוותיק יותר בראשל"צ, מבין כל השכונות במזרח העיר, שכונת רמב"ם נחשבת לגרעין הקשה של היסטוריית העיר. בית היקב, אשר הוקם ע"י הברון רוטשילד, בית הכנסת הגדול, ולצידם, בניין העירייה וגן העיר, המחברים את השכונה הגדולה ביותר בראשל"צ להווה, כמו גם מוסדות החינוך המרובים בה, הופכים את השכונה לשכונה שמתאימה לכולם - לרווקים, לזוגות צעירים, למשפחות עם ילדים בכל הגילאים וגם למבוגרים יותר. הנגישות הגבוהה הקיימת בשכונה לכל מרכזי הבילוי, הפנאי ומוקדי העניין (גם בהליכה ברגל), מפצה על המחסור במקומות חניה בשכונה.

מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים יד שנייה - 1,570,895 ₪.