איך אדע שפגשתי מתווך אמין או מתווכת אמינה: הצ’ק ליסט המלא

קודם בואו נשים כמה קלפים על השולחן... התחום של תיווך נדל“ן בישראל נמצא ביחסים של חום – קור עם הישראלים והישראליות.

שיתוף:
OnMap27/10/2021

מצד אחד, כולם מבינים את היתרונות שבליווי מקצועי מצד המתווכים והמתווכות: שקט נפשי, חסכון בזמן, איתור נכסים מדויק ואישי, איתור קונים איכותיים לעסקה וכמובן – הפוטנציאל למכור את הבית במחיר מעולה ולרכוש בית במחיר פצצה.

המתווכים והמתווכות מכירים את השוק ברמות על והם מביאים ערך עצום לעסקה, אולי העסקה החשובה והגדולה בחיים, עם זאת עולה לפעמים חשש לעבוד עם מתווך. בכל זאת, במדינה שבה כולם שונאים לצאת פראיירים אבל כן אוהבים להתקמבן כמעט על כל דבר, אפשר להבין את החשש.

אבל מה באמת קורה בשטח?

בפועל יש היום כמות יפה של מתווכים ומתווכות מעולים בישראל, כאלו שבאמת יכולים להפוך את החוויה של מכירה וקנייה של בית לנעימה ונוחה.

המציאות בשטח מראה שאם אנחנו רוצים למצוא עסקה טובה במחיר טוב, כנראה שנמצא אותה דרך מתווך או מתווכת. אותו הדבר לגבי מכירת הבית במחיר משתלם ובתנאים שלנו.

איך אדע שפגשתי מתווך אמין או מתווכת אמינה: הצ’ק ליסט

רישיון:

מתווך נדל“ן בישראל צריך להחזיק ברישיון תיווך תקף ותקין, זו ההוכחה לכך שהוא עובד במסגרת החוק. מומלץ לבקש לראות תעודת רישיון תיווך או פשוט לחפש את המתווך לפי שם ואזור במאגר הרשמי של המדינה: https://foi.gov.il/he/node/6452.

ניסיון:

רקורד עסקאות איכותי הם ערובה די בטוחה להצלחה ואיכות בשירות, במיוחד בתחום רגיש ומורכב כמו תיווך נדל“ן. הגיל עצמו לא מחייב לחלוטין, אבל רצוי לחפש מתווך נדל“ן מנוסה מספיק עם רזומה מוכח של עסקאות טובות עבור לקוחותיו. נחפש מידע ברשת, המלצות ונשאל ישירות את המתווך.

מתווכים מנוסים תמיד יעניקו ידע בשפע, יבינו עניין כבר בשיחה הראשונית וישאלו שאלות מכוונות.

נאמנות:

מתווך אמין לא ישחק לשני צדדים, זה אומר שאם הוא המתווך שלכם בעסקה ואתם מוכרים בית, הוא לא יהיה גם המתווך של הקונה שלכם. למה? פשוט מאוד, כי מתווך אמין שומר על האינטרסים של הלקוח שלו, והאינטרסים של המוכר והקונה הם פשוט תמיד מנוגדים מטבע הדברים. 

התמחות באזור:

ידע עמוק וניסיון עם האזור הספציפי שלכם זה מאסט. כבר בשיחה ראשונה אפשר לדעת אם המתווך מנוסה בעסקאות באזור, הוא נותן מידע על אטרקציות ויתרונות בסביבה יחד עם מידע על החסרונות שבה, שואל ומתעניין לגבי המצב של הנכס שלכם ביחס לבתים של השכנים מתוך היכרות וממש מפגין התמצאות בשכונה.

הגישה:

מתווך מעולה בא בגישה של “איך אפשר?“, ולא אי-אפשר. מחפשים דירה מתחת למחיר השוק? חפשו את אלו שמזהים הזדמנויות, ובטח לא כאלה ששוללים על הסף. אותו הדבר לגבי רכישה או מכירה של בית במחיר מסוים, כזה שאתם שואפים אליו. המתווך צריך להיות אדם שיהיה לכם שותף לצמד מוצלח, ולא לסכל את השאיפה שלכם בעסקה הזו.

תיאום ציפיות:

כבר בשלב מוקדם של ההתקשרות ביניכם אתם מקבלים את התמונה הכוללת של איך הולכת להראות העבודה שלכם יחד. המתווך האמין אמור ללוות אתכם בתהליך ובדרך כלל יש לו שיטות עבודה מובנות, הוא לא יתן לכם לעבוד יותר מדי אבל מצד שני גם לא יסתיר מכם נקודות מפנה חשובות לאורך הדרך. 

אם הוא לא יוזם תיאום ציפיות בעצמו מההתחלה זה בסדר, מומלץ לשאול שאלה מכוונת כמו “איך העבודה שלנו יחד תהיה?”

סוגר לך את כל הפינות:

מתווך אמין לא רק מוצא לך דירה, מביא אותך לחתימה על חוזה ולהתראות. הוא מנהל עבורך משא ומתן, לעתים עם כמה קונים או מוכרים שונים כדי לשמור על האינטרסים שלך, הוא כבר בהתחלה לוקח בחשבון את המצב המשפטי שלך ויודע לייעץ וגם להסתכל קדימה על ענייני משכנתה, מס רכישה ועוד. מתווך כזה מתנהל כמו מנצח על תזמורת, ולא נגן בכלי בודד. אלו הם המתווכים שיגדילו ראש, שעברו מספיק דרך בתחום הנדל“ן הישראלי ויודעים לקחת אתכם יד ביד לעסקה נינוחה.

ביקורות והמלצות:

היום יותר מתמיד, אנחנו חיים בתקופה שבה משוב על נותני שירות ועסקים מעולם לא היה נגיש כל כך. אפשר לבדוק את אמינות המתווכים בחיפוש בגוגל, בדפים העסקיים שלהם, בתגובות על פוסטים וכמובן מפה לאוזן.

קהילות פייסבוק וטלגרם הן מקור מידע חזק ביותר, הנה טיפ שיעזור לכם לחקור אפילו יותר: היכנסו לקהילה של האזור המבוקש, השכונה או העיר וחפשו בשורת החיפוש הפנימית את השם של המתווך או המתווכת. תוצאות החיפוש יציגו את כל הפוסטים שבו הוא מופיע, תודו לנו בהמשך! 

רק מילה על בלעדיות

מתווכים ומתווכות רבים דורשים מהלקוחות שלהם לחתום על הסכם בלעדיות. פייר? אין בזה שום דבר פסול, להפך. המתווך לא רוצה להשקיע זמן ומשאבים בעסקה שלכם רק כדי שבסוף תלכו ותבצעו אותה עם מתווך אחר. מתווכים שעובדים ללא בלעדיות מעדיפים להשקיע בנכסים הבלעדיים שלהם, בזמן שהנכס שלכם נדחק לתחתית הרשימה באופן טבעי.

הבלעדיות מגנה קודם כל עליכם, כי היא מעלה את מכירת הנכס שלכם לראש סדר העדיפויות של המתווך וזה בדיוק מה שאתם רוצים, זה מאפשר לו לעבוד בנחת עבורכם.

מקובל לחתום בלעדיות למשך 3-6 חודשים, אם עד אז המתווך לא יצליח למכור עבורכם את הנכס אתם משוחררים מההסכם. פגשת מתווך אמין או מתווכת אמינה? חתמו בשמחה על בלעדיות – היא מעולה לשניכם!

OnMap, יש לכם איך לעזור לי עם זה?

וודאי. כחלק מהמטרה שלנו לשקם את תדמית התיווך בישראל ולשים את הזרקור על המתווכים והמתווכות הנכונים, ב- OnMap אפשר למצוא רק מתווכים אמינים ומקצוענים שעברו בדיקת נאותות שלנו. תוכלו למצוא אנשי תיווך אמינים ומקצועיים ביותר כאן בקישור, שיפנה אתכם לעמוד הייעודי באתר. 

בהצלחה!