השבחת נכס - הבית שלכם שווה יותר!

אז נכון שנסחטתם עד הטיפה האחרונה כדי לקנות דירה בישראל, אבל עוד מאמץ קטן יכול להיות שווה את זה: ערך הדירה שלכם יכול לעלות - מה שאומר שתוכלו להשכיר דירה או למכור דירה ברווח גדול יותר.

שיתוף:
סמדר ארדיטי15/06/2017

הנה עוד מפתח בעולם הנדל"ן - השבחת נכס!

המטרה: הגדלת התשואה החודשית ו/או ערך הנכס.
כיצד: הגדירו מי הוא הלקוח שלכם, גלו מהו הצורך שלו וממשו אותו.

הנה כמה רעיונות בשבילכם כיצד להיכנס לליגה של הגדולים ולמקסם את הפוטנציאל של הדירה שבבעלותכם:

  • שפצו חכם - ראשית, שאלו את עצמכם מי הוא הדייר: למי מיועדת הדירה? שוכר, קונה דייר או קונה משקיע? האם מדובר בזוג, יחיד, משפחה, סטודנטים וכו'. עליכם להתאים את ההשבחה לצורכי הלקוח שלכם. 
  • חידוש תשתיות - שיפוץ וחידוש התשתיות מאריכים את תוחלת החיים של הנכס וגורמים לכך שהבלאי יהיה פחות תדיר. מה שבטוח, תתחילו בהחלפת הצנרת ושיפוץ השירוקלחת. 
  • שיפוץ אסתטי - יכול להביא לעליה של 15% מהערך הנוכחי של הדירה. ברמה המינימלית, מדובר בצביעת הקירות מחדש או נקיון חזית הבניין וחדר המדרגות. משם אפשר גם להחליף אריחים, ארונות מטבח ואמבטיה, כיורים וכו'. ככל שהשיפוץ יהיה רחב יותר, כך העליה היחסית בערך הדירה תגדל. 
  • הגדלת מספר חדרים - יביא לעליית ערך של הנכס ולהגדלת התשואה החודשית (דירת שלושה חדרים יקרה יותר מדירת שני חדרים, גם אם גודלן זהה). אם הדירה שלכם ממוקמת באזור שמשתכנות בו משפחות, למשל, תוכלו להקטין את גודל החדרים ולייצר עוד חדר (הקונה שלכם יזדקק לכמה חדרי שינה עבור הילדים).
  • הגדלת שטח חדרים - במקרים מסוימים, שווה דווקא לוותר על חדר אחד לשם הגדלת חדרים אחרים והפיכתם לפרקטיים ושימושיים. דירה מרובת חדרים קטנים ובלתי שימושיים תהיה קשה להשכרה/מכירה. למשל, בדירות שותפים, בשונה מדירות המיועדות למשפחה, הסטודנטים זקוקים לחדרי שינה גדולים ומרווחים.
  • שיפור המחיה - הוסיפו עוד שירותים ומקלחת, כדי לאפשר מחייה טובה יותר לדיירי הבית.
  • ריהוט- אנשים קונים עם העיניים! אפשר להכניס ריהוט חדש לדירה, אבל רק אם זה יגרום לדירה להיות יותר אטרקטיבית עבור השוכרים/קונים. משפחה אמידה, למשל, תרצה ככל הנראה לבחור בריהוט משל עצמה. כמו כן, אם תשימו ריהוט יוקרתי בדירה באזור סוציו-אקנומי נמוך, זה לא יעזור לכם לקבל שכירות גבוהה יותר, כי זה לא תואם את הצרכים של השוכרים שלכם.
  • בית חכם! כי זה נראה יוקרתי, כי אפשר להדליק את המזגן בקיץ לפני שמגיעים הביתה ואז להיכנס לבית מקורר ונעים וכי בחורף אפשר להדליק את הדוד ולהגיע הביתה למים חמימים. אפשר גם לבצע שינויים קטנים שיקטינו לקונה/שוכר את העלויות החודשיות: חסכמי מים, בלון גז במקום גז מרכזי, נורות חשמל חסכוניות, מערכות אבטחה טובות שיורידו את עלות הביטוח, מערכות השקיה חכמות וחסכניות (ואם אפשר לשלוט בהן גם מהסמארטפון, מה טוב).
  • פרקטים - כי זה באמת מאוד יפה. או, למשל, מרצפות חדשות, גדולות ויפות. שניהם יעלו את ערכה של הדירה שלכם.
  • תסתכלו גם על הקנקן- נקו את חזית הבניין, את חדר המדרגות, התקינו אורות חדשים בבניין ונקו את הגינה. בדקו האם הבניין שלכם זכאי לתמ"א 38. אם לא, לא סוף העולם. אפשר גם לשפץ לבד ועדיין להנות מעליית ערך יפה (השיפוץ יביא לעליה בערך דירות הבניין). אמנם נדרשת הסכמה מצד בעלי הדירות האחרות, אך אם תשיגו אותה, לא רק תזכו לכך שהבניין שלכם לא יתמוטט, אלא גם תצפו לעלייה של 10% בשווי הדירות. אה, וגם תשקיעו בלובי!
  • ואם כבר יצאתם מד' אמות דירתכם, פנקו את הבניין שלכם גם במעלית- אם השגתם הסכמה של שני שליש מבעלי הדירות בבניין, מעלית תעלה אתכם למעלה בלי להזיע ותעלה את שווי הדירות בבניין ב-20%.
  • "כשהיא יוצאת לגזוזטרה כל השכונה רועדת!" במילים אחרות, עשו לכם מרפסת. לשם כך אתם תצטרכו להשיג את הסכמתם של שלושת רבעי בעלי הדירות בבניין, אך תזכו ל10% עלייה בשווי הדירה ולכוס יין מול השקיעה (או הבניין שממול) בכל ערב.
  • מרחב מוגן- אנחנו לא צריכים להסביר לכם את החשיבות של ממ"ד בישראל בכל בניין ואף דירה. ביטחונכם האישי וודאי בראש מעיינכם, אך גם העלייה בערכה של דירתכם תהיה חביבה מאוד, בייחוד אם אתם גרים באזור בו הביקוש למרחבים מוגנים גבוה, לא עלינו.
  • חניה? קודם כל, כן. לא על חשבון גינה של בית פרטי, אבל באזורים שסובלים ממצוקת חניה, בהחלט על חשבון שטח לא מנוצל בבניין או גינה לא מטופחת בכניסה אליו. ההוצאה קטנה ומשתלמת ותביא לעלייה של כ-10% בשווי הדירות בבניין. 5% נוספים לאלו שבונים חניה מקורה.
  • הדברים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול- מזגן מרכזי או מזגן לכל חדר? מזגן לכל חדר. דוד? שמש! חדר שירותים נוסף? כן כן! רצפה מתחממת? בהחלט. מחסן צמוד לדירה? נו בטח.

יצא לכם יפה?
שלחו לנו תמונות ונפרסם אותן בפייסבוק שלנו! זה לא מוסרי למנוע מהגולשים שלנו הצצה לדירות היפות שלכם.

לחיפוש דירה להשכרה ולמכירה, לחצו כאן .