מוכרים את הבית? אל תוותרו על תיווך: הנה כל הסיבות למה

התחום של תיווך נדל“ן בישראל נמצא בנקודה שנויה במחלוקת כבר כמה שנים יפות, זה לא סוד. ישראלים לא אוהבים לצאת פראיירים, אנחנו אלרגיים לתחושה הזו ש“עשו עלינו סיבוב” או שנפלנו בצד הפחות טוב בעסקה.

שיתוף:
OnMap27/10/2021

למתווכים יש סטיגמה לא מחמיאה בשנים האחרונות, אז מה עושים? מוכרים את הבית לבד ומקווים לטוב.

בניגוד לסטיגמה שיש על המתווכים, מתווך או מתווכת טובים, הוגנים ומקצועיים מוסיפים ערך עצום לעסקה. יש אנשים שיודעים לסדר הכל בבית – זה אחד הפלוסים הכי חזקים שיש כי אפשר לוותר על אנשי מקצוע. בענייני נדל“ן הניסיון לחסוך בתיווך או לוותר על השירות הזה, ברוב הפעמים מוריד משמעותית מאיכות העסקה ואפילו נוגס לנו ברווח.

תיווך: כן או לא?

בהחלט כן.

יש כמה סיבות למה להיעזר בליווי של מתווך או מתווכת, במיוחד כשמוכרים את הבית, אבל חובה לבחור אנשי מקצוע אמינים ונכונים. כאן תמצאו את המדריך שיעזור לכם למצוא מתווך אמין.

ברגע שיש לצדכם אחד כזה או אחת כזו – השמיים הם הגבול. טוב, לא בדיוק השמיים, אבל שימו לב לזה:

למכור את הנכס במחיר הוגן שתואם את המצב בשוק:

מתווכים טובים מכירים את השוק ואת הערך הכספי של הנכסים. לא מדובר רק על הפן הטכני של מציאת קונים ומכירת בתים, אלא ידע רחב על האזור שבו אתם מוכרים כרגע – העיר, השכונה, התושבים, הקהל הפוטנציאלי, היתרונות והחסרונות.

בזמן שאתם מקבלים את ההחלטה למכור, הם כבר מריצים מערך שיווק וקונים פוטנציאלים מגיעים אליהם אוטומטית.

הם יודעים מהן נקודות החוזק בנכס שלכם, מי בדרך כלל קונה שם, כמה הקונים מוכנים לשלם ומה טווח המיקוח שלכם. הם לא מנהלים משא ומתן על בסיס הערכת שמאי, אלא על בסיס הידע הזה שיש להם. מתווכת טובה יכולה לראות יתרון משמעותי שיש בנכס שלכם, כזה שבכלל לא ראיתם בו יתרון, ופשוט להעלות את הערך שלו.

המתווך יודע להעריך את הנכס ולמכור במחיר האמיתי שלו, לפעמים גם קצת יותר.

סינון קונים:

אולי הסעיף הכי חשוב כאן. להראות את הבית לעשרות אנשים, 90% מהם מגיעים לבחון את הנכס רק כדי לגשש ולבדוק את השוק. כל סיור כזה עולה לנו ביציאה מוקדמת מהעבודה, כאב ראש לא קטן וויתור על זמן יקר. זה פשוט לא נעים להכניס לחדר השינה כל כך הרבה אנשים, ועוד לא דיברנו על העובדה שלעתים מגיעים אנשים עם כוונות לא טהורות כדי לבדוק מה, איפה ואיך מתרחש אצלכם בבית.

מכירת הבית רק מתחילה בסיור, מישהו צריך לתעד את כל האנשים שהגיעו, לעשות פולואו-אפ ולהמשיך תהליך איתם. האנרגיה שמושקעת עד שהבית נמכר שוות ערך ממש לעוד משרה.

מתווך מנוסה יסנן עבורכם קונים עם שאלות מיוחדות כבר במעמד השיחה הראשונה, יראה בעצמו את הבית ללקוחות איכותיים בלבד, יבצע את המעקב והתהליך מולם ויקנה לכם שקט נפשי, זמן פנוי, סדר וארגון בעבודה.

בירוקרטיה:

יש אנשים שעבורם זו הסיבה מספר אחת כאן. המתווך הטוב יוציא עבורכם את המסמכים, יריץ את הבדיקות, יגיש אישורים בהמשך יחד עם עורך הדין של העסקה ויוריד מכם כאב ראש משרדי.

מתווכים טובים מריצים את כל הבדיקות כבר בתחילת התהליך, כדי לוודא שהעסקה לא תתקע בשלב מתקדם יותר ובטח שלא תיפול בגלל כשלים טכניים. הם מנוסים מספיק כדי לדעת בדיוק איזה בדיקות ובירורים להריץ כדי שתהליך מכירת הבית יזרום על הצד הכי טוב.

איך לזהות מתווך אמין? - לקריאת הצ׳ק ליסט המלא
למציאת מתווך ניתן גם להכנס לרשימת המקצוענים שלנו - בה יש מגוון משרדי תיווך אמינים ומקצועיים מכל הארץ שעברו את בקרת האיכות שלנו.