מגורים עם שותפים

זה לא סוד שיחסים בין שותפים הם מורכבים כמעט כמו.. זוגיות. כשעוזבים את ההורים ופורשים כנפיים מהר מאוד מגלים שלגור לבד עולה לא מעט כסף, ובמיוחד כאן בישראל, לכן המון צעירים פונים לקונספט של דירת שותפים. לגור עם שותפים זה לא תמיד קל. זה מלמד אותנו הרבה על עצמנו ועל החיים, על הדברים שאנחנו מוכנים להתגמש לגביהם ועל הדברים שעליהם אין מצב לוותר עליהם. בהתחלה זה מרגיש מוזר לגור עם אדם זר, אבל לא תאמינו כמה מהר מתרגלים למצב החדש.

שיתוף:
OnMap22/04/2021

מה לא שמענו על מקרים בין שותפים? סיפורי הזיות שלא ראינו בסרטים הכי גדולים, חלק שחוויתם בעצמכם וחלק ששמעתם מחברים קרובים. עם כל אלו, גם שמענו על שותפויות מקסימות שיצרו חברות טובה, שותפים שהתאהבו והתחתנו, וכאלו שהקימו עסק מצליח יחד. כל זה כשהכירו בדירה.

אז מה הסוד לשותפות טובה?

נתחיל מזה שאפשר ליצור אותה עם אנשים שמתאימים לנו. ממש חשוב לגור עם אנשים שהם באותו ראש!
אם אתם אנשים של בוקר, אוהבים להתעורר מוקדם ולשתות את הקפה שלכם בצ‘יל בשקט, לא יתאים לכם לגור עם מישהו שחולם להקים להקת רוק ומתאמן על התופים שלו בלילות. סתם, זה מקרה קיצוני, ברור שלא תלכו לגור עם אדם כזה מההתחלה. אתם תבחרו בשותפה או שותף שמתאימים לכם.

אבל איך תדעו אם זה באמת מאצ’ או שזה רק נראה טוב? המסר כאן עוסק בדבר החשוב, הבסיסי הקריטי ביותר: תיאום ציפיות.

לאנשים שונים יש הרגלים שונים, וכדאי לדבר עליהם כבר בהתחלה. המחשבה ש“נתחיל, הדברים כבר יסתדרו...” היא אשליה! קודם תעשו סדר, תגיעו להסכמות ואז תתחילו את התקופה ממקום טוב ונכון.

מתי עושים את זה? אחרי שכבר הבנתם שזה הולך לשותפות, בין אם נכנסתם לדירה או שאתם הדיירים הוותיקים, צריך להגיע להסכמה על איך יראו המגורים המשותפים שלכם.
זה שאתם חולקים תחומי עניין משותפים ומוצאים נקודות דמיון ביניכם זה מעולה, אבל זה לא נכנס מספיק לרזולוציות של חיי היום-יום. בשביל שיהיו פחות הפתעות והדברים יזרמו יותר, עשו לכם תשתית לשותפות טובה.

זה הרגע לשבת יחד עם השותפה או השותף החדשים ולעבור יחד על נושאים בסיסיים שנוגעים לכל הדיירים.

ניקיון:
קודם כל תקבעו סטנדרט. מה נחשב “נקי” בעיניכם? תקבעו תורנות ניקיון, תסכימו על טיב הניקיון - מה נחשב לסבבה ומה נחשב לניקיון יסודי, איך מתחלקים בסידור אחרי אירוח, עד כמה גוררים את הכלים בכיור (האם סבבה להגיע למגדלים או פחות), כנסו לרזולוציות קטנות כדי שלא יהיו אי הבנות בהמשך.

אירוח:
האם אתם בעד לארח מלא או רק פעם ב, כמה פעמים בשבוע מקובל עליכם חבר’ה בדירה, האם זו דירה של מסיבות או יותר ברגוע? האם תרצו שהשותפים יתאמו אתכם לפני או שספונטני זה מקובל עליכם?

בישולים, אוכל, קניות לבית:
האם תרצו לבשל במשותף או שכל אחד דואג לעצמו, איך תחלקו את הקניות ביניכם, האם יש מוצרים משותפים שאתם קונים? אם אתם מאוד אוהבים לבשל אבל שונאים לעשות כביסה – תעלו את זה, אולי תמצאו התאמה מדויקת להעדפות של השותפים שלכם. אל תתנו ליד הגורל לכוון!

הוצאות שוטפות על הדירה:
הגעתם להבנה שיש רשימת קניות בסיסית לדירה? מעולה! מומלץ לעשות קופה משותפת שכל השותפים מפקידים סכום זהה לתוכה – וממנה עושים קניות משותפות. אם זה ממש עובד לכם בהמשך, תוכלו לעשות את זה גם עבור הוצאות כיפיות יותר כמו שיפוצים קטנים, שדרוגים של רהיטים, אביזרים ושונות לבית.

חשוב:
הישיבה צריכה להתנהל בפתיחות, בכנות, בחופשיות. כמו בבית! בדיוק כמו שתרצו להרגיש עם בני הבית שלכם – זה הזמן לייצר את האווירה הזו מעכשיו.

בואו בגישה של לקבל ולתת בו זמנית. תגנו על מה שמאוד חשוב לכם, ותהיו גם מוכנים להתפשר על דברים מסוימים. למשל, אם יש ימים מסוימים שבהם אתם מאוד רוצים שקט בדירה – תגידו! אם מאוד חשוב לכם לא לאגור כלים בכיור – גם. אם אתם סבבה עם בישול והשותף שלכם ממש לא, תבואו לקראתו והוא בתמורה ייקח אחריות על מטלה אחרת בבית. תהיו גמישים איפה שאפשר, ואסרטיביים איפה שצריך – גבולות זה הבסיס לשותפות טובה. לא רק בדירה, אגב, גם בעסקים וגם בזוגיות.

כל דבר שהוא קריטי לכם מאוד לאורח החיים הוא דבר שצריך להיאמר במעמד הזה, אחרת השותף עלול לעצבן אתכם מבלי להתכוון או לדעת בכלל – ושם מתחיל לתסוס בסיס לסקנדל. אתם לא רוצים לאגור בלב ערימות של “חטאים קטנים” שלו, ואז להתפוצץ על השותף שלכם ביום בהיר אחד.

זכרו:
הדרך לשותפות טובה היא להיות בתקשורת טובה ורציפה עם האדם שחולק אתכם דירה. לכל אחד ואחת יש יתרונות וחסרונות, צריך להיות מוכנים לזה שיהיו חלקים טובים וגם כאלו שפחות, ולא להתבייש לדבר כשמשהו צף. להרגיש נוח בדירה שלך זה הכי חשוב שיש! לכן בשותפות כדאי להפטר מ“לא נעים לי” כדי לשמר את השלווה בדירה לאורך זמן.

מדי פעם כדאי לעשות שיחה שתרענן את הדינמיקה, כדי להציף דברים. נסו לזכור ליזום אותה פעם בתקופה ולשאול את השותפים אם יש להם משהו שירצו לומר לכם, להקשיב ולדבר בעצמכם.

אז יצרתם שותפות חזקה, זורמת וטובה, ועכשיו אפשר להתפנות לפאן. הנה טיפ מיוחד לקוראים שלנו:
איך מעצבים חלל משותף בדירת שותפים?

כולכם רוצים לגור בדירה מטופחת ויפה! אפשר להפוך את חלל המגורים לנוח, ביתי ומזמין באמת. ליצור תחושה של בית לכולם. כדי לעשות את זה נכון צריך להתחשב בהעדפות של כל הדיירים, זה מאתגר אבל פתיר. שני שלבים בדרך:

• כל אחד מהדיירים מכין השראה ודוגמאות של סלון לטעמו. אם אתם מעצבים גם מטבח ושירותים – לכו על זה. אפשר למצוא השראה באינסטגרם, בפינטרסט או בדירה אחרת שאתם אוהבים את העיצוב שלה. לא חסר!

• בוחנים את כל החומר שהבאתם ומוצאים את הדברים המשותפים לכל הדוגמאות, עד שמגיעים לעיצוב אחד שמכיל את העקרונות שלכם יחד.

ככה מגיעים לסגנון אחד אחיד מינימלי, שבעצם מכיל בתוכו את הרצונות של כולם!

• בונוס: שלב שלישי וכיפי ביותר- הולכים יחד לסיבוב בחנות כלבו ענקית וקונים יחד את הטפטים, הרהיטים, האביזרים, הקטנות, וכל מה שתכננתם יחד.

ברוכים הבאים הביתה.

בהצלחה!